Mijn favorieten

Woning verkopen

Bij de verkoop van een woning komen veel zaken kijken. Hoe bepaal ik de vraagprijs? Vraag ik te veel of te weinig? Welke risico’s loop ik? Hoe verkoop ik mijn woning zo snel mogelijk?

Hoe stel ik een koopovereenkomst op? Welke notaris moet ik kiezen? Je kunt dit allemaal zelf uitzoeken en oppakken.

Krijgt u echter liever advies van iemand die kennis en ervaring heeft op de woningmarkt en die u deze zorgen uit handen neemt? Klop dan aan bij Bas Rentmeester van Rentmeester Makelaardij.

Bas Rentmeester is op de hoogte van wat er in de woningmarkt speelt en spreekt de juiste kanalen aan om een perfecte match tot stand te brengen tussen uw woning en de kopers

Wat doet Rentmeester Makelaardij voor u?

Uw woning verkopen is een van de belangrijkste stappen in uw leven en niet iets wat u dagelijks doet. Een huis verkopen is een ingewikkelde materie waarbij veel bouwkundige en juridische kennis en een goede onderhandelingsstrategie komt kijken. Bas Rentmeester heeft deze kennis in huis en kan bij de onderhandelingen veel voordeel voor u opleveren. Bas Rentmeester is hierin een goede partner die u kan ondersteunen en adviseren tijdens het hele verkoopproces.

Stap 1. Contact opnemen

U wilt uw woning verkopen? Neem dan contact op met Rentmeester Makelaardij om een afspraak te maken voor een oriënterend gesprek en een vrijblijvende waardebepaling.

Stap 2. Marktonderzoek

Nadat u de opdracht tot dienstverlening heeft verstrekt wordt er nader onderzoek uitgevoerd  met betrekking tot de bouwkundig staat, het Kadaster, het bestemmingsplan, verleende vergunningen, de bodemgesteldheid, indien van toepassing de vereniging van eigenaren en wordt de marktwaarde en de vraagprijs bepaald. U ontvangt ook bruibare  tips voor het verkoopklaar maken van de woning.

Stap 3. Marketing

Om uw woning zo goed mogelijk te presenteren verzorgt Rentmeester Makelaardij voor u een uniek marketingpakket bestaande uit:
– Woningbrochure van uw woning met visitekaartjes
– Fotogalerij, 360 graden foto’s
– Videoclip
– NEN 2580 meetrapportage
– Plattegronden in 2D en 3D

Stap 4. Bezichtiging

De potentiële kopers worden door Bas Rentmeester begeleid door de woning en geïnformeerd over van alle van belang zijnde zaken .

Stap 5. Onderhandelingen

Bieden op een huis kan pas als alle zaken zijn uitgezocht. Eerst zal de onderhandelingsstrategie besproken worden. Vervolgens neemt Bas Rentmeester contact op met de aankoopmakelaar van de potentiële kopers om de onderhandelingen te starten. Uiteraard Bas Rentmeester u van alle gesprekken op de hoogte.

Stap 6. Koopovereenkomst

Bas Rentmeester legt alle afspraken tussen u en de koper vast in een koopovereenkomst. Deze koopovereenkomst neemt Bas Rentmeester samen met u door. en stuurt de koopovereenkomst vervolgens naar de door koper uitgekozen notaris wanneer de koop definitief is geworden.

Stap 7. Laatste inspectie – Overdracht

Op de afgesproken overdrachtsdatum regelt Bas Rentmeester de laatste inspectie van uw woning om te kijken of de woning in afgesproken staat wordt opgeleverd. Vervolgens gaan alle partijen naar de notaris. Hier zal de akte van levering en de eventuele hypotheekakte getekend worden. Vervolgens overhandigt u de sleutels aan de koper.

Wat kost Rentmeester Makelaardij?

Net als de werkwijze zijn ook de tarieven van Rentmeester Makelaardij transparant. Dit betekent dat zowel u als Rentmeester Makelaardij voordeel heeft als de uiteindelijke aankoopwaarde van de woning lager wordt.  De courtage van Rentmeester Makelaardij bestaat uit een starttarief + een procentuele opslag die over de gerealiseerde koopsom wordt berekend bedraagt 1,15 % met een minimum van € 2.000,-, vermeerderd met 21% BTW.
 
Brochure NVM Je woning verkopen